3 načina da ojačate svoje kosti

Kosti imaju vrlo važne funkcije u našem tijelu – pružaju strukturu, omogućuju nam kretanje, štite mozak, srce i druge organe te pohranjuju minerale poput kalcija i fosfora. Zato je vrlo važno izgraditi snažne i zdrave kosti tijekom djetinjstva i adolescencije, ali i nastaviti poduzimati korake kako bi zaštitili zdravlje kostiju u odrasloj dobi.

Naše kosti se stalno mijenjaju – nova koštana masa se formira, a stara raspada. Kad smo mladi, nova se koštana masa izgrađuje brže no što se razbije stara, pa se ukupna količina koštane mase povećava. Većina ljudi najveću koštanu masu ima oko tridesete godine, nakon čega se nastavlja preoblikovanje kosti, ali gubimo malo više koštane mase no što dobivamo nove.

Vjerojatnost razvoja osteoporoze, bolesti koja uvelike može utjecati na kvalitetu vašeg života,ovisi o tome koliko koštane mase dobijemo do trenutka kada dostignemo dob od 30 godina i koliko brzo gubimo nakon toga. Što je veća vaša masa kosti u tom razdoblju kad dostižemo vrhunac koštane mase u tridesetima, to jeviše kosti kojih imamo “u zalihama" za kasnije, i manja je vjerojatnost da ćemo razviti osteoporozu kako starimo.

Tiha bolest
U slučaju kada gubimo previše koštane mase, razvija se osteoporoza. Kosti gube masu i postaju toliko krhke da se vrlo lako lome. Osobe s osteoporozom najčešće trpe lomove kostiju zglobova, kralježnice i kukova. No, gubitak kostiju događa se tijekom dugog vremenskog razdoblja i mnogi ne znaju da imaju slabe kosti sve dok ne pretrpe lom.

No, nikad nije kasno za brigu o kostima. Donosimo vam savjete kako brinuti o zdravlju svojih kostiju u svakoj životnoj dobi, da bi ih ojačali i minimizirali mogućnost lomova.

Za jačanje kostiju potrebna vam je samo minuta dnevno
Kao i mišići, kosti također postaju jače uztjelovježbu. Najbolje vježbe za zdrave kosti su hodanje, penjanje stepenicama, dizanje utega i ples. Idealno bi bilo vježbati 30 minuta dnevno, no nedavna studija utvrdila je da i samo 60 do 120 sekundi trčanja dnevnomože poboljšatizdravlje kostiju za 4-6%.

“Vitamin sunce“
Vitamin D je kritična hranjiva tvar za izgradnju kostiju. Poboljšava apsorpciju kalcija iz crijeva, pomaže povećanju gustoće kostiju i povećava funkciju mišića, smanjujući rizik od prijeloma. No optimalnukoličinu vitamina D teško je dobiti samo od hrane, pa preporučujemo 15 minuta dnevno izlagati se suncu, kako bi tijelo upilo dovoljno ovog vrijednog vitamina.

Hrana za snažne kosti – B!TONIC Silver Bones
Prehrana igra vrlo važnu ulogu u očuvanju zdravlja kostiju. Važno je imati uravnoteženu prehranu bogatu kalcijem i vitaminom D. Dobri izvori kalcija su i mliječni proizvodi s niskim sadržajem masti, tofu, bademi, sardine, brokula i kelj. Vitamin D možemo dobiti iz žumanjaka, morske ribe, jetrica i mlijeka. Uz to, za prevenciju osteoporoze i jačanje kostiju, korisno je konzumirati dodatke prehrani koji podržavaju zdravlje koštanog sustava i zdravu pokretljivost kao što je B!TONIC Silver Bones.

Silver Bones je prirodni dodatak prehrani, kombinacija aktivnih biljnih sastojaka s kalcijem, vitaminom D koji doprinosi normalnom iskorištavanju kalcijai glukozaminom koji podupire regeneraciju zglobne hrskavice. Sastojci Silver Bones kombinirani su kako bi značajno poboljšali zdravlje cijelog mišićno-koštanog sustava.Kapsule Silver Bones pridonose zdravlju kostiju te normalnoj funkciji mišića i prevenciji bolesti kao što je osteoporoza. B!TONIC proizvodi su sigurni i ekološki čisti te ne sadrže alergene, a možete ih kupiti u odabranim ljekarnama.

Više o Silver Bones kapsulama i ostalim B!TONIC proizvodima pročitajte na web stranici btonic.hr.